Dwie wycieczki do Pragi w 1997 i 1998 roku

Krystyna Knypl

Austiacko - czeskie korzenie męskiej linii naszej  rodziny zobowiązywały do poznania krajów przodków. Po wycieczkce do Wiednia nadeszła pora na poznanie Pragi. Pierwsza wycieczkę odbyłyśmy z córką w dniach 23 - 28/08/1997 roku , a drugą wycieczkę w pełnym składzie rodziny w dniach 4 - 10/08/ 1998 roku.

aa2

Zwiedzamy Muzeum Figur Woskowych

Bilet komunikacji miejskiej

Jak zorganizowaliśmy wyjazd do Pragi?

W hotelu Metropol na pierwszym piętrze mieściło się przez długie lata biuro turystyczne Pragotour, w którym można było zarezerwować wszelki usługi turystyczne na terenie Czech i Słowacji. Potem biuro przeniosło się na ul. Marszałkowską 60/18 i jak czytam w Internecie działa do dziś. W tym  biurze właśnie zarezerwowałam hostel Orlik, a jeszcze wcześniej bilety na lot do Pragi, pewnie uwiedziona czarem jakiejś promocji. Jeden bilet kosztował 769,54 złotych. Nocowałyśmy w hotelu Orlik za 481,50 złotych czyli jedna noc kosztowała 96,30 złotych. Hostel Orlik jest położony nieopodal stacji metra Dejvicka linii A, którym dojeżdża się w 10 minut do centrum. Na poruszanie się komunikacją publiczną kupiłyśmy bilet 7 dniowy za 250 Kc ( 1 usd wtedy 34,6 Kc).  Pokoje zgodnie ze standardem filmów Barei, 100 pokoi 1, 2 i 3 osobowych. Śniadania wliczone w cenę.
Zwiedzałyśmy to co wszyscy czyli spacerkiem przez Vaclavske Namesti, Starówka, zamek na Hradczanach.Chyba podobało się nam, bowiem za roku wróciliśmy do Pragi całą rodziną.

aa2

Folder hostelu Orlik

W Pradze, na moim ramieniu torba  moja ulubiona przez wiele sezonów, pamiątka po udziale w badaniu klinicznym z fluwastatyną. Stare dobre czasy...

Krystyna Knypl

GdL 11 / 2021

Link do moich wszystkich podróży zagranicznych